Cheva 39:a


cheva1975s.jpg (8383 bytes)
Bild från tidningen Colorod 1975

Picture from the paper Colorod 1975


Historia
Chevan byggdes om till street rod redan i början av 1970, av dåvarande ägare Lasse Rosenström. Den kördes på Mantorp och var utställd på hot rod show 1974, vilken jag också besökte. Vi, min fru och jag, köpte 39an i delar hösten 2003 och började renovera.
History
The car was rebuilt to a street rod already in 1970 by Lasse Rosenström. He drove it at Mantorp and it was showed at the hot rod show 1974, (I was there). We, my wife and I, bought it in parts autumn 2003 and started to renovate.


cheva393s.jpg (45673 bytes)

Efter demontering av kaross började jag modifiera framvagnen.

After the pick-a-part I started to modify the front.


cheva391s.jpg (52573 bytes)
Sänkte balken 5cm, vände spindlarna rätt, monterade opelstyrväxel, kapade fjädrarna.

Lowered the beam 5cm, turned the spiders right, assembled the "opelgear" (?) and cut off the springs.


cheva392s.jpg (52666 bytes)
Svetsade K-kryss med växelfäste. Ändrade lite på motorfästena.

Welded a K-cross with a gearhold. Chanced a bit on the engineholds.


Svetsade nya stötdämparfästen bak, blästrade ram mm.

Welded new shock absorberholds at the back, blasted the frame ect.


cheva394s.jpg (52361 bytes)
Lackade med hjälp av Göran, en snäll kompis, alla delar svarta.

Painted with some help from Göran, a good friend, all parts in black.


________________________________________________

(Nedan)
Svetsade det som var kvar på karossen. Det mesta hade den gamla ägaren svetsat, nytt golv och trösklar. Men det var för trångt, så dörrarna passade inte. Fick kapa upp hela golvet och lägga i en remsa, fick också höja kardantunneln över växellådan. Breddade bakskärmarna 5 centimeter och rostlagade. Blästrade och grundade. Köpte en ny tiltstång för den som fanns med var till en VW bubbla. Den kvinna ni ser nedan är Ann, min älskling och delägare. Hon hjälper ofta till. Testade sedan med helsoffa, men det blev ingen bra sittställning så jag monterade två stycken Opel GT stolar som jag hade liggande istället.

(Below)
Welded the things that were left at the body. Mostly of it the old owner had done, new floor and thresholds. But it was to tight, so the doors didn't fit. Had to cut up the entire floor and put in a strip, also had to raise the drive shaft over the gearbox. Made the rears 5 cm wider and fixed some rust. Blasted and painted. I bought a new tiltpole, because the one who included was to a VW bubble. The woman you se below is my wife Ann, my honey and part-owner. She helps a lot. After that I tried with a whole sofa, but it were not a good sit-position so I assembled two Opel GT chairs that I had laying around.












________________________________________________

(Nedan)
Började modifiera instrumentpanelen med en cheva 37a hastighetsmätare eftersom mätar einte fanns med. Svetsade igen alla hål och minskade ner handsfackluckan två centimeter på bredden och höjden. Gömde handsfacklåset under panelen.

(Below)
Started to modify the instumentpanel with a cheva 37 speedometer because it were not included. Welded every hole and reduced the front drawer two cm at the width and height. Hid the drawerlock under the panel.












________________________________________________

(Nedan)
Mycket slipande och spacklande på karossen, men det börjar bli bra tycker jag. Nu har det blivit färg på karossen och panelen. Torpeden har fått blå metallic från en Mazda.

(Below)
A lot of grinding and filling on the body, but it looks good now i think. I painted the body and tha panel. The torpedo became metallic blue, from a Mazda














________________________________________________

(Nedan)
Pinstripes på panelen av IVVE HALLBERG. Montering av styraxelfästen och lagringar. Modifierat ett par headers efter eget önskemål.

(Below)
Pinstripes on the panel made by IVVE HALLBERG. assembled the sterraxleholds. Modified a pair of headers after my own wishes.










________________________________________________













________________________________________________

(Nedan)
Körklar!

(Below)
Ready to hit the road!